Laman

Ada kesalahan di dalam gadget ini

Sabtu, 17 Oktober 2009

making choices in YOUR life

being a senior in high school is not cool at all. the pressure, OH MY GOD, it's really damned freaking me out.. it's stressful if you're not one of the brightess student in class, or even at school.. yoo, i am telling this because i am afraid of what's coming up next when i don't work hard in my studies.. I am a DREAMER, i should have faith and all of that buat right now something is frustrating me like i am in freakin HELL!!

well, the first thing that really annoy me was my smart, einsten, successful (he said), dilligent DAD makes meee to busting all of the physics, math, chems, 's equation and all in my freakin HEAD!! like i have to take rumus kemana-mana sampe gw bok**r pun haruss namanya rumus adalah best fckn friend until i graduate.. WAAHH.. yahup, it's pressure. the thing is that i can't and i don't want people to tell me what to dooo!!! i can't fckn stand that!!

oh my GOD, i am really sorry.. i am just losing control of those things.

i have to think what's best for me. i have goals in my life, i have plans. but i just too afraid to do what i have to do to achive that goal. my goal right now is be a student in
UNIVERSITY of INDONESIA! architecture of interior design.. (i actually more interested in fashion design, but my dad absollutely don't understand anything about fashion at all!)
YEAHH it must be diffucult, especially that i have remmember all of the equations! and exercise more difficult questions.. ARRGHHH it's scary you know that!! MY DAD WANT'S ME TO BE LIKE HIM! but i am not him, i am NOT!! my brain is not as capable as you are dad! i know i have to do my best but it's like you're making me something that i am not...

okayy take a second of breathing..

my dad and mom used to tell me:
we allow you to BE what you wanna be with one condition; be FOCUS and take it SERIOUSLY.

yeah, consistency and focus is hard.. i have some talent that i discovered by me and my parents..
  1. i draw
  2. i play piano (my parents took me)
  3. i swim (mom, she was a swimmer once when she was a childhood)
  4. i dance (mom took me to Sanggar Bulungan, and i keep it going because i like it)
  5. i write
  6. i love arts, i have sense of arts (i don't know about what you think, hehe)

well, that's about it. hmm, i don't know which one i'll take as the JOB OF MY LIFE.. i'll love my job if i love what i am passionate of.

FASHION.. oh yeah, i draw some skectches first when i was 12. and then i keep on doing that until now when i get an inspiration. but it stucked sometimes in my head coz, well, my environment doesn't boost me to do that.. i go with my own.. it's sad when i have nothing.. actually when i was in 11th grade, i planned to take an internship at Cosmogirl or any fashion magazine that will accept any young interns. but it was failed due to some problems, i don't remmember. but still i want to have some experience working in a magazine company to educate me being a dicipline worker, and have a great time stucking my whole body with fashion stuff! HAHAHA.

soo, i don't think it's fashion. but still i am passionate about it. hmm the thing taht i LOOOOVEE the most is ARTS.. ohhh my GOD i am i love with arts and animals.. hehe.

arts is: movies, music, fashion, paintings, scluptures, preforming and soooo much more!!

i know my experties, is in ARTS.. but what i have to think of that which of those arts reflect me to be who i really am.

*wonderouslifeofadreamer

Jumat, 18 September 2009

first day of holiday (holiday week 1)

when I heard the annoncement that we're going to have holiday, I was the first one to say "YEEEAAA UHUH OYEAAAHH WOOOOW". yup that's me goin crazy coz the holiday was coming..

but now, well i spent most of my first week with boring stuff. yeah, facebooking, went to University of Indonesia, buka puasa with my freakish friends (FREAKYS), took my dad to Aini Hospital for further treatment (he had to be lasered on his left eye -___-), well that's about it. so what d'you think? heheh.


okay, i am gonna make summaries about my previous activities. btw, i was LOOKLET-ing and it was AWSOME... the dress was freakingly hot.. haha. i have made 2 design. i love fashion too much.

uhm, where do i have too start, oh yes:

University of Indonesia, the home of my next level education.. wahahah. i hope so. well, tujuan gue kemarin tanggal 13 September bukanlah untuk bersuka ria, kenalan sama anak-anak UI yang bisa dibilang adalah anak2 yang telah melewati tahap pertama sukses mereka karena sudah menembus ujian2 susaaaahh itu, bukan. Melainkan nemenin my precious mother untuk ngurusin masalah askes bokap.

yup, bokap baru aja dioperasi matanya yang sebelah kiri akibat dari ablasi retina. yang sebelah kiri udah parah banget, hampir gak bisa ngeliat. kalo sebelah kanan, harus dicegah dengan cara di laser. brrr, serem banget sumpah deh kalo mata lo diotak-atik kayak mainan. ablasi itu akibat dari minus yang tinggi, plus pas SMA bokap gw pernah sampe dirawat gara2 kena bola voli wahahah (ups). jadi ceritanya begini (cerita dikit gapapa ya), bokap waktu itu lagi ngumpul2 sama temen2nya. ada orang2 main voli deket situ, trus tiba2 temen bokap gw bilang "awas Adi, bola!!". eh bukannya minggir atau nutupin kepala malah nengok "mana? GEDUPAKKKK".

NASIB..

doain yaa supaya bokap gue cepet sembuh. he suffered, still hiks..

tapi kenapa. kenapa. why. bokap selalu bikin orang sebel. yasudahlah forget it. masalahnya kalo dia udah marah seakan di dunia cuma ada dia seorang, yang bisa mengatur kehidupan gue. hmm, i guess that's a fathers' job.

okay gue lanjut lagi. jadi, kita berdua naik mobil Avanza ke Dekanat Teknik UI, tempat dimana nyokap gue harus ketemu sama orang yang mengurusi askes bokap. eh tiba2 nyokap suruh gue fotokopi askes bokap. hmph, udah lagi puasaa, panas, jauh pula. kan gue gak tau tempat fotokopian dimana. setelah gue tanya orang dia nunjukin "kesana, terus, lurus, sebelah kantin." yaayayaya.. bapak, saya belum resmi jadi mahasiswa teknik arsitektur UI.. but i didn't explain it to him. gue ikutin aja tuh jalan setapak sambil berpapasan dengan banyak anak2 kuliahan (cowok, cewek, karena kebnyakan cowok gue jadi maluu ahiaaiii.. haha). akhirnya setelah menelusuri lingkungan teknik (sampe Engeneering Centre, nyasar tanya satpam) gue menemukan tempat fotokopi yang rameeeenyaaa... kebetulan ada 2 tempat fotokopi. gue ke tempat fotokopi 2. disebelah gue banyak anak2, kebanyakan cewek, pengen fotokopi semacem makalah, buku, skripsi dll. gue memandang dalem tempat fotokopi itu, wow, ada sketsa gak jelas lagi dijilid, buku2 kuliah, skripsi2, digantung. kemungkinan banyak pesenan yang belum diambil.

hmm, lalu gue berpikir, apakah gue sanggup sekolah disini. rasa keinginan gue melebihi apapun yang terjadi tahun ini, yaitu gue pengen masuk UI dan membanggakan bonyok gue. tapi seandainya gak masuk pun gue harus tetap punya prinsip bahwa gue bisa sukses dengan cara gue sendiri. menciptakan sesuatu yang out of ordinary dan melayani dunia untuk yang terbaik. tapi gue harus melewati jenjang pendidikan dululaaah.

banyak yang pengen gue ceritakan di sini tapi berhubung lagi puasa, gue gak terlalu lancar mikirnya hahaha..

sudahi dulu ya, akan lanjut lagi.. BYE.

*wonderouslifeofadreamer

Kamis, 27 Agustus 2009

Bulan Ramadhan=Bulan Berkah

that title up there is a typical one, yet has a certain benefits. jangan males dulu bacannya!! :)

blog ini sebenernya agak filosofis lah.. jadi sedikit agak ngga penting. tapi gue mau membicarakan masalah di bulan Ramadhan yang sama dengan Bulan Berkah.


Is not that I am wyning about my own problems. Gue ingin cerita tentang masalah-masalah di sekeliling gue. yaa ada beberapa masalah yang kaitannya sama gue juga. bukan berarti gue mengeluh soal laperrr sama auss nyaaa. tapi, iya juga sih. hehe.

life is unpredictable and sometimes doesn't give what you really wants. but if you have high hopes and keep on working, the universe will contact you directly and might give you what you need. NEED has different meaning from WANT.

Kebutuhan adalah pada saat kita memerlukan sesuatu yang sangat penting. Beda sama INGIN. gue pengen banget bisa beli hape Blacberry Bold (mimpi aje lo!), tapi lingkungan gw gak mendukung alias, no money, I am bokek.. yah itulah bedanya, bisa ngerti kan?

ada orang bohong, mengangkat nama BUTUH, tapi sebenernya dibalik itu dia hanya NAFSU.
"aduu, mamah aku tuh butuh banget buat beli sepatu Jimmi Choo untuk PROM nanti." nah itulah contoh orang yang menyalahgunakan kata butuh..
we've seen and heard lots of people said that all the time.
kenapa mesti kita beratas namakan kata itu. Btuh itu sendiri punya alasan, kalo ingin, nggak punya alasan tersendiri, ya napsuh itu. :)

OKAY, gue jadi melebar kemana-mana.

a person who needs help, need some love, need some money (eh?), it means, needs GOD. yeah, Allah. everything God gives us is a blessing. Like I said, the universe will answer what you need the most. Universe equals GOD.

So, benang merah KEBUTUHAN dengan bulan BERKAH ini adalah kesempatan kita untuk mengutarakan kebutuhan kita terdalam, dan juga keinginan yang ngga beralasan. tapi kalo Tuhan bilang boleh, maka kita dipercaya sebagai hamba yang sayang kepadaNya.
maka dari itu, kita harus banyak berdoa, tahajjud, bersykur, berempati, puasa juga.. dll.

yaa, tentang masalah gue yang berhubungan sama tulisan filosofis (ngek) yaitu:
  1. bokap habis dioperasi mata, gara-gara retinanya copot ilang entah kemana.. hehe bukan copot deng, lepas. jadi harus ditambah retina palsu buat ganti posisinya dengan gelembung udara gitu, dipompa, kasih minyak silikon.. kalo penasaran dengan cara operasi matanya buka YouTube: retina detachment, bagi yang merasa kuat melihatnya. sadissss -__-
  2. GUE PENGEN MASUK UNIVERSITAS INDONESIA!! ipa: teknik arsitektur, ips: sastra perancis/sastra inggris, fisip(hubungan internasional). tapi ya Allah, gue masih bingung, fakultas apa yang cocok buat gue. masih bimbang, tapi gue harus yakin. selain UI gue juga pengen masuk ITB bagian FSRD, cumaaaa kejauhan, gue mau tinggal dimana kalo masuk ITB. faklutas itu adalah fakultas impian gue banget. hmm, setelah dipikir gue harus les gambar dulu, faktor jarak, faktor tempat tinggal. mending ke tempat bokap aja, siapa tau ge keterima masuk teknik ARSITEKTUR!

ya, so far, this is my problem. actually, i have dozens of problems and dreams. i will tell ya later on the next blog. right now i have to accompany my dad to have lunch, poor dad, he look like The Hook. HAHAHA... he is not fasting.

-wonderouslifeofadreamer*

Senin, 24 Agustus 2009

Our Cultures is Our Life, people!!

Wow, how really dissapointing it is, our culture, Indonesian Culture, has been taken by our own so called 'neighbour'. My God, that's a shock!
Yeah, don't be then! Don't be shocked! It is our own fault anyway. It is shown by the way our govermenments works, our people's behaviour, our arogancy, our bulls*#$.

Our hopes and dreams has been crushed by ourselfs. And we don't realize it until someone crushed it IN FRONT OF US! It sooo stupid. Okay, just pretend that WE are a little boy who has LOTS OF play things. That little kid has too much things he has to play with. When he got bored, he throw it away. Then forget about those play things, since he has a new one. Suddenly came a pretty little girl, she took those things without him noticing them. Then after a while he realize those play things he once had, has been GONE, like, FOREVER. damn, that girl turns out has lots of Barbie, Lego, and stuffs. SHE TOOK CARE OF IT.

Above it's a simple analogy. But bitting right. Yeah, so how we can prevent and get our things back again before the world approves Malaysia's FAKE cultures??
Lots of, like:
  1. learn our own culture
  2. respect our own culture
  3. protect
  4. care
  5. LOVE is the big thing you have to have..

SO WHAT ARE YOU WAITING FOR? GET YOUR SANDALS ON, WEAR BATIK CLOTHES, SING 'RASA SAYANGE' EVERYWHERE, CREATE OUR OWN MADE TEMPE, DANCE 'TARI PENDET', PROMOTE OUR OWN COUNTRY'S GOLDS, like litterally....